Kvinde træner på strand

Opnå ydre og indre velvære med træning

z11

Det er ingen hemmelighed at træning kan give rigtig meget måde fysisk og mentalt. Hvordan det præcis hænger sammen kan du læse meget mere om nedenfor, når du bliver klogere på det fysiske element, det mentale velvære samt hvordan du holder det hele ved lige. 

Armbøjninger i solnedgang

Fysisk træning for krop og sind 

Når man træner kommer man i form og man styrker de muskelgrupper man træner. Det er vigtig at finde den eller de sportsgrene og aktiviteter man syntes er sjovt, og som passer til ens dagligdag. Nogle kan lide at løbe på grund af den fleksibilitet løb giver. Andre syntes det er sjovere at svømme, mens andre igen ikke bryder sig om at træningen minder om sport, men hellere vil tumle med børnene på trampolinen i haven. Til netop dette formål kan du læse mere på nedgravet-trampolin.dk. Pointen er at det skal være sjovt og nemt at få ind i hverdagen. 

Mentalt velvære

Kan du ikke komme i fitness pga. små børn og job kan du måske i stedet få en træningsbænk i hjemmet. Der er mange fleksible løsninger – men du skal også huske det mentale.

Dit mentale velvære er mindst lige så vigtigt som sit fysiske. Træningen af dit mentale velvære sker primært på det kognitive plan. Hvis det er et behov du har, kan du fx afprøve meditation, yoga, mindfulness eller lignende. Det handler her om at finde noget der både er rart og giver dog fordybelse. Nogle mennesker oplever også den indre mentale velvære efter fysisk træning, hvor der frigives endorfiner, mens andre har behov for at arbejde med deres psyke og følelser for at opnå fuldkommen velvære i sit indre. 

Solnedgang

Hold træningen ved lige 

Det er vigtigt at både den fysiske og mentale træning holdes ved lige. Man kan ikke træne forud og man kan ikke lagre. Derfor er det vigtigt at fortsætte og udvikle træningen konstant. Dette gøres bedst ved at skemalægge træningen, så man får det gjort og prioriteret i hverdagen. Man kan fx bestemme sig for nogle bestemte dage hvor man afsætter tid til at træne og også fastsætter tidspunkter så det bliver realiseret uden slinger i valsen. 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *